Tillbaks i tiden.

Just nu är det måndagen den 31 januari 2011, men för att den stackare som läser den här bloggen ska kunna greppa vad i hela fridens jag skriver om så ska jag gå tillbaks i tiden... Men först och främst ska jag presentera oss. Vi, jag och min sambo bor någonstans i norra Sverige, vi har varit tillsammans i 1½ år och bott med varann i ungefär 1 år. Sambon är ett år äldre än mig och vi börjar närma oss 30-strecket. Räcker det? Då fortsätter jag med tillbakablicken.

Fredagen den 8:e oktober var en stor dag i vårt hem, vi bestämde oss nämligen för att starta en alldeles egen familj, alltså att skaffa barn. Jag som alltid har haft ganska bra koll på min menscykel och ägglossningen (mest för att jag får så ONT när jag har ÄL) och dessutom är en väldigt otålig person trodde i min enfald att det skulle gå superfort att få till en bebis i magen. Tyvärr så verkade jag ha fel, för nu är det som sagt (nästan) februari och inget har hänt än. Jag hoppas lika mycket varje månad och VET att man inte ska tänka på det, men hur slutar man tänka på något så viktigt och underbart?

Jag har dessutom alltid varit en såndär som älskar barn och allt som hör till. Jag vet redan vilken vagn jag ska ha (emmaljunga sålkart) och har börjat kolla upp skötbord, spjälsängar och annat som behövs. Dessutom så är jag sjukt sugen på att byta bil, till en nyare kombi som skulle behövas när bebisen (förhopningsvis) behagar bli till och komma ut.

Här hade jag tänkt skriva av mig, mest för min egen skull. Kanske lägga ut några stackars bilder på saker och ting jag vill ha till en bebis och kanske även skriva om nåt annat roligt/tråkigt/whatever som händer i livet!
Ingen som jag känner kommer att ha adressen till denna blogg om dom nu inte hittar hit av någon annan anledning, men då vet dom ju inte att det är jag så det går bra!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0